wtorek, 29 marca 2011

Jaką miłością kochasz swoją drugą połówkę? (Test)













Test(zawiera 42 pytania)


Na pytania odpowiada się w skali pięciostopniowej :

1- zupełnie się nie zgadzam

2- nie zgadzam się

3- nie jestem pewien

4- zgadzam się

5 - całkowicie się zgadzam


1. Już od pierwszego spotkania coś nas przyciągnęło do siebie
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

2. Próbuję go trochę trzymać w niepewności co do mojego zaangażowania w nasz związek
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

3. Dopiero gdy go już jakiś czas kochałam(em), zdałam(em) sobie sprawę z tej miłości
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

4. Zanim się z kimkolwiek zwiążę, próbuję sobie wyobrazić, kim on się stanie w przyszłości
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

5. Kiedy źle się dzieje między nami, dostaję bólów żołądka
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

6. Próbuję własnymi siłami mu (jej) pomóc, gdy znajdzie się w kłopotach
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)


7. Pomiędzy nami zachodzi coś w rodzaju właściwej "reakcji chemicznej"
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

8. Nic mu (jej) się nie stanie, jeżeli pewnych rzeczy nie będzie o mnie wiedział
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

9. Nie potrafię kogoś pokochać, jeśli najpierw nie zacznę się o niego (nią) troszczyć
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

10. Próbuję starannie zaplanować swoje życie, zanim wybiorę sobie partnera (partnerkę)
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

11. Kiedy nie udaje mi się związek, w który byłem(am) mocno zaangażowany(a), wpadam w taką depresję, że nawet zdarzyło mi się myśleć o samobójstwie
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

12. Raczej sam(a) wolałbym(wolałabym) cierpieć niż pozwolić na to, aby ona cierpiała
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

13. Nasza miłość fizyczna jest bardzo intensywna i satysfakcjonująca
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

14. Czasami bywam w sytuacji takiej, że muszę uważać, aby żaden z moich partnerów nie dowiedział się o istnieniu drugiego
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

15. Do dziś pozostaję w przyjaznych stosunkach z prawie każdym, kogo kiedyś kochałem
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

16. Najlepiej jest kochać kogoś o podobnych poglądach i doświadczeniach życiowych
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

17. Czasami myśl o tym, że jestem zakochana, tak mnie pobudza, iż nie mogę zasnąć
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

18. Nie potrafię być szczęśliwy, dopóki nie przedłożę jej szczęścia nad swoje własne
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

19. Myślę, że byliśmy dla siebie nawzajem przeznaczeni
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

20. Bez trudu i dość szybko otrząsam się z nieudanego związku
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

21. Najlepsza miłość wyrasta z długotrwałej przyjaźni
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

22. Głównym kryterium w wyborze partnera jest dla mnie to, jak zapatruje się on na moją rodzinę
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

23. Kiedy on(ona) nie zwraca na mnie uwagi, pogarsza moje samopoczucie fizyczne
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

24. Zwykle skłonny jestem poświęcić moje pragnienia, jeżeli pozwoliłoby jej to zrealizować jej własne
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

25. Oboje bardzo szybko się zaangażowaliśmy emocjonalnie w nasz związek
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

26. Myślę, że mój partner zdenerwowałby się, gdyby dowiedział się o niektórych rzeczach, jakie robię z innymi osobami
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

27. Trudno dokładnie określić moment, w jakim zakochaliśmy się w sobie
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

28. Ważna sprawą przy wyborze partnera jest to, czy okaże się ona dobrym ojcem / matką
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

29. Kiedy jestem zakochany mam kłopoty ze skoncentrowaniem się na czymś innym
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)


30. Mój partner może używać według własnej chęci wszystkiego, co do mnie należy
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

31. Naprawdę dobrze się rozumiemy nawzajem
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

32. Kiedy moja(mój) partnerka(partner) zbytnio się ode mnie uzależni, mam ochotę trochę się wycofać
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

33. Miłość jest w rzeczywistości głęboką przyjaźnią, a nie jakimś mistycznym, tajemniczym uczuciem
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

34. Jednym z kryteriów wyboru partnera jest to, jak zapatruje się on na moją pracę zawodową
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

35. Nie potrafię się zrelaksować, kiedy podejrzewam, że jest ona(on) w danej chwili z kimś innym
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

36. Nawet kiedy rozgniewa się na mnie, nadal w pełni i bezwarunkowo go(ją) kocham
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

37. Uważam, że ona(on) doskonale pasuje do mojego ideału urody fizycznej
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

38. Lubię trochę "bawić się w miłość" z kilkoma różnymi partnerami
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

39. Moje najbardziej udane związki miłosne wyrastały z gruntu dobrej przyjaźni
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

40. Zanim się z kimś zwiążę na poważnie, próbuję się zorientować, jakie cechy są dziedziczone w jego rodzinie, na wypadek gdybyśmy chcieli mieć dzieci
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

41. Kiedy ona(on) nie zwraca na mnie uwagi choćby przez chwilę, zdarza mi się robić różne głupie rzeczy, by odzyskać zainteresowanie
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)

42. Dla niego(niej) wytrzymałabym(wytrzymałbym) wszystko
1.(zupełnie się nie zgadzam)
2.
3.
4.
5. (całkowicie się zgadzam)


Teraz będziemy sumować nasze punkty (Twój wynik to typ, w którym masz powyżej 21 pkt) :


Eros - pola :1, 7, 13, 19, 25, 31, 37

Ludus - pola :2, 8, 14, 20, 26, 32, 38

Storge - pola: 3, 9, 15, 21 27, 33, 39

Pragma - pola: 4, 10, 16, 22, 28,34, 40


Mania - pola: 5, 11, 17, 23, 29, 35, 41

Agape - pola: 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42


Eros

Jeżeli osiągasz tutaj największy wynik oznacza to, że jesteś osobą ,która jest oczarowana do głębi swoim partnerem i jego wyglądem. Czujesz, że miedzy wami jest chemia, której nie umiesz się opierać. Występuje tutaj więc duża namiętność chodź czym większy wynik w tym typie tym związek charakteryzuje się większą dozą intymności i zaangażowania i ogólna satysfakcja z związku odbierana przez obie strony.

Ludus

Jeżeli osiągasz tutaj największy wynik oznacza to, że jesteś osobą ,która traktuje miłość jako zabawę. Lubi sobie pogrywać z partnerem nie traktując go poważnie. Oprócz manipulacji nieświadomie drugą osobą występuje także jej oszukiwanie. Związek takowy nacechowany jest konfliktami. Jednak jeśli występuj jeszcze jakieś poważniejsze formy uczuć to nie ma powodu do niepokoju, gdyż czasem dobra jest jakaś odskocznia od nudnej rutyny.

Storge

Jeżeli osiągasz tutaj największy wynik oznacza to, że jesteś osobą dla, której miłość jest czymś naturalnym, czystym, spokojnym. Nie ma tutaj wielkich wybuchów uczuć czy wielkich wyznań miłosnych. Miłość tutaj jest pisana przez małe „m” bo nie jest tym typem miłości krzykliwej, którą przeżywa się całym sobą. Twój związek jest względnie trwały bo spokojny, pozbawiony dozy tajemnicy. Składnikami tej miłości są troska o partnera i intymność

Pragma

Jeżeli osiągasz tutaj największy wynik oznacza to, że jesteś osobą ,która przeżywa miłość w sposób doświadczalny i kalkulacyjny. Zawsze za nim z kimś się zwiążesz robisz rozeznanie w jego dobrych i złych cechach, musisz mieć wiedzę o swoim partnerze za nim go poznasz. Twój związek jest dla ciebie inwestycją w przyszłość nie występują więc tutaj jakieś poważne cierpienia czy namiętne uniesienia. Brak tutaj takich czynników miłości jak zangażowanie, intymność czy namiętność.

Mania

Jeżeli osiągasz tutaj największy wynik oznacza to, że jesteś osobą dla, której miłość jest niczym narkotyk. Jest to wielkie opętanie połączone z nieokiełznanymi napadami namiętności. Jeżeli dłuższy czas przebywasz bez swojego obiektu westchnień wpadasz w małą paranoje, tysiące najgorszych myśli uderzają ci do głowy. Natomiast, gdy partner przejawia brak entuzjazmu wobec ciebie niesie to podobne konsekwencje nasączone lękiem, bólem, żalem najmniejsza oznaka jego zainteresowania tobą niesie natychmiastową ulgę. Zaznacza się tutaj wielka intensywność uczuć od tych najspokojniejszych po te ogromne. To jest ten rodzaj, w którym słowo miłość powinno kończyć się wykrzyknikiem.

Agape

Jeżeli osiągasz tutaj największy wynik oznacza to, że jesteś osobą, które traktują miłość jako oddanie swojemu partnerowi bezinteresownej troski i cierpliwości. Ten rodzaj miłości najbardziej ze wszystkich odznacza się zapomnieniu o dobru własnym, a troszczenie się jest oparte bez liczenia na wzajemność. Naukowcy twierdzą, że są w stanie znaleźć epizody takiej miłości jednak nie pary trwale kochające się tak. Rzadkość tej formy wynika z następstwa czasów w jakich przyszło nam żyć, gdzie panuje ciągła pogoń za pieniądzem i troska o własne dobro.

0 komentarze:

Prześlij komentarz