piątek, 25 marca 2011

Aforyzmy o pocałunkach

Kto zdobywszy pocałunek nie sięgnął po nic więcej, z pewnością jest niegodny i tego, co otrzymał.
Owidiusz

Pocałowane usta nie tracą bynajmniej swego przyszłego szczęścia; one się odnawiają jak Księżyc.
Boccaccio

Kto chce całować, niech całuje w usta; inaczej otrzyma tylko połowę przyjemności; nie twarz, nie szyję, rękę, pierś - tylko usta umieją oddać pocałunek.
Friedrich von Logau

Gdy kobieta jest w gniewie, cztery małe pocałunki wystarczą, aby ją pocieszyć.
Carl Goldoni

Co? Nie umiesz całować? Po rozstaniu tak krótkim całować zapomniałeś? Czemuż to na twej piersi tak mi niespokojnie? Wszak dawniej z twych słów i spojrzeń niebo na mnie spływało, a tyś całował tak, jakbyś mnie chciał udusić. Całuj mnie! A jak nie, to ja cię pocałuję!
J. W. Goethe

Pocałunki po ciemku kradzione i oddawane, jakże uszczęśliwiają duszę, gdy kocha.
Heinrich Heine

Umrzyj, ale nie całuj bez miłości!
Nikołaj Czernyszewski

Pierwszy pocałunek miłosny - kto go nie doznał, godny jest pożałowania.
Aleksander Hercen



Kobiety pamiętają pierwszy pocałunek wtedy jeszcze, kiedy mężczyźni zapomnieli już o ostatnim.
Remy de Gourmont

Nie całuje się tylko wargami, ale całym ciałem.
Rudolf Leonhard

0 komentarze:

Prześlij komentarz